De hälsofrämjande tjänsterna består av:
I din försäkring ingår tre behandlingstillfällen på distans per åkomma eller besvär. Behandlingen sker genom vår samarbetspartner Kry. För att boka psykolog eller fysioterapeut ska du börja med att använda Länsförsäkringars app Hälsa & Vård och gå in under fliken Vård för att starta ett nytt ärende. När ditt ärende godkänts för behandling får du ett sms från Kry med instruktioner om hur du bokar tid. För av- och ombokning använder du Krys app.
Genom din försäkring har du kostnadsfri tillgång till Ahums digitala hälsoprogram.
Hälsoprogrammen hjälper dig att öka ditt välbefinnande genom strukturerade psykologiska metoder. Du får hjälp att hantera utmaningar och jobba med självutveckling, med eller utan coachning av en expert.
Ibland är livet överväldigande. Då finns Ahum för att stötta dig. Genom vetenskapligt grundade hälsometoder får du strategier och praktiska färdigheter som stärker din mentala och fysiska motståndskraft.
Förutom de förebyggande hälsotjänsterna ingår även tjänster inom arbetslivsinriktad rehabilitering. Om du riskerar att bli sjuk eller nyligen blivit sjukskriven har du rätt till en rehabledare som hjälper till med både utredning, plan och åtgärder. Detta gäller oavsett om sjukskrivningen beror på privata eller arbetsrelaterade besvär. I rehabiliteringsprocessen finns resurser som bland annat psykolog, kiropraktor, ergonom och arbetsterapeut. Helt enkelt det som krävs för en lyckad återgång tillbaka till arbetet.
Vardagar 8-17: Ring för samtalsstöd eller chefsstöd.
Samma öppettider gäller för arbetslivsinriktad rehabilitering.
För bokning av fysio- eller psykoterapi på distans använder du appen Hälsa och vård.